Czym się różni Clickbait od rzetelnych informacji biznesowych?

Posiadanie aktualnych informacji ze świata biznesu jest niezwykle ważne do sprawnego zarządzania firmą. Szukając wiadomości ważne jest, aby korzystać tylko z tych ze sprawdzonego źródła. Czym są clickbaity i jak je odróżnić od dobrych informacji? Sprawdź w naszym artykule.

Clickbaity to chwytliwe tytuły lub nagłówki, które mają zachęcić użytkowników do odwiedzenia strony, w celu zwiększenia ruchu na portalu. Często oprócz tytułu artykuł nie przedstawia żadnej wartościowej treści, a co więcej zdarza się też, że tytuł wprowadza użytkowników w błąd i wiadomości okazują się niepełne lub nieprawdziwe. Portale używają clickbaitowych tytułów głównie z powodu ogromnej ilości zamieszczanych każdego dnia treści w Internecie oraz chęci poprawienia swoich wyników na tle konkurencji.

Jak rozpoznać clickbaity? Przede wszystkim tytuł jest bardzo krzykliwy i kontrowersyjny, co ma zachęcić kliknięcie w niego. W tym przypadku nie liczy się jakość, a ilość wejść na stronę. Są to zazwyczaj krótkie i chwytliwe hasła, które mają rozbudzić wyobraźnię czytelnika.

Clickbaity to zazwyczaj bardzo ogólne hasła, które nie odzwierciedlają faktycznej treści artykułu. Natomiast rzetelne artykuły charakteryzują się prostym tytułem, który jest niejako jednozdaniowym skrótem z przekazywanych w treści informacji. Bardzo często spotykanym clickabitem jest „Zarobił miliony w krótkim czasie. Sprawdź, jak to zrobił”. Jak widać taki tytuł nie zdradza żadnych szczegółów, a jedynie odnosi się do emocji.