Słuchawki do call center, czyli specjalistyczny sprzęt dla konsultantów Czym powinien się charakteryzować?

Charakterystyka niektórych firm sprawia, że zatrudniani pracownicy muszą zaprzyjaźnić się” z pewnym narzędziem, jakim są specjalistyczny zestawy słuchawkowe zaopatrzone w mikrofon. Są to sytuacje, kiedy głównym zadaniem takiej osoby jest wielogodzinne prowadzenie rozmów telefonicznych, praktycznie przez cały dzień pracy. Nie trudno dojść do wniosku, że takie urządzenia muszą być niezwykle solidne i wygodne, aby nie wpływać negatywnie na wydajność prowadzonych działań. Co więcej, prawidłowy wybór spowoduje, że poprawi się też komunikacja, a nie będzie w stanie przeszkodzić w tym nawet bardzo hałaśliwe otoczenie, które w biurach call center jest często spotykane.
Koniecznie pamiętajmy od tym, że ciężko jest znaleźć na tyle uniwersalne
słuchawki do call center
będące odpowiednie dla każdej branży. Intensywność korzystania z telefonów jest różna dlatego trzeba mieć to na uwadze. Stąd też, najlepiej dobrać takie słuchawki do telefonu , aby były dostosowane do sytuacji, w jakiej będą wykorzystane. Słuchawki nagłowne dzielimy na klasyczne przewodowe oraz na bezprzewodowe, czyli te nieposiadające okablowania, które bywa często kłopotliwe, jeśli wymagamy większej mobilności. Firmy zajmują się kontaktem z klientem, najczęściej zaopatrzone są w telefony stacjonarne lub VoIP, a także komputery. Oznacza to, że można wyróżnić wiele sposobów podłączenia słuchawek do terminala.
Telefony VoIP i stacjonarne metody podłączenia
W tym wypadku, spotkamy się z kilkoma sposobami, w jaki można dokonać podłączenia urządzeń. Możemy skorzystać z tradycyjnego gniazda słuchawkowego lub dedykowanego wejścia dla zestawów słuchawkowych. Można też dokonać rejestracji nagłownej słuchawki w bazie telefonu DECT, bądź też skorzystać z bezprzewodowej komunikacji krótkiego zasięgu, poprzez technologię Bluetooth.
Laptop, komputer stacjonarny oraz tablet metody podłączenia
Obecnie, ciężko jest wyobrazić sobie, aby jakiekolwiek stanowisko pracy w biurze typu call center, było pozbawione komputera. Tym bardziej, że większość systemów telekomunikacyjnych pozwala uzyskać połączenie, właśnie dzięki temu, że komputer posiada łącze internetowe. W takim wypadku, słuchawki przewodowe mogą być podłączane prosto go wejścia dźwiękowej karty, bądź też poprzez złącze USB. Kiedy interesują nas dobre słuchawki bezprzewodowe , zawsze możemy skorzystać też z łączności Bluetooth.
Najistotniejsze kwestie, które decydują o wyborze danego modelu słuchawek
Bardzo ważne jest to, w jakich warunkach przyjdzie nam pracować, a sam hałas jawi się jako kwestia najistotniejsza, jeżeli chodzi o słuchawki. Oprócz wyboru między jednousznymi, a dwuusznymi, powinniśmy też zwrócić uwagę na mikrofon warto, aby posiadał opcję redukcji szumów. To duży komfort dla klienta, który będzie mógł świetnie rozumieć konsultanta, a żadne niepożądane dźwięki nie będą zbierane przez wbudowany mikrofon.
Sama konstrukcja powinna być odpowiednio wytrzymała, jednak zależy to od charakteru stanowiska danego pracownika. Jeśli eksploatacja urządzenia będzie wysoka, najlepiej od razu postawić na jakiś wytrzymały model. W wypadku słuchawek wyłącznie dla własnego użytku, ważniejsze będzie to, czy zestaw posiada też podróżne etui.
Nie zapominajmy o typie łącza telekomunikacyjnego. Słuchawki muszę posiadać takie parametry, aby odpowiednio współpracowały z technologią, którą wykorzystujemy. Jeśli stosujemy łącze szerokopasmowe np. w wypadu telefonii GSM lub VoIP, należy postawić na szeroko polecane słuchawki w stylu WideBande, posiadające poszerzone pasmo przenoszenia dźwięku.
Na samym końcu, pomyślmy o metodzie połączenia i o samym telefonie. Wszystko warunkuje to, czy stosujemy telefon stacjonarny, komórkowy, smartfon, zwykły komputer, czy też kilka kanałów łączności w jednej słuchawce.
Autor: Zewnętrzny materiał partnerski


