Jak odróżnić Clickbait od dobrych informacji biznesowych

Internet jest obecnie jednym z największych źródeł informacji. Wydarzenia ze świata gospodarki i biznesu są w nim relacjonowane praktycznie natychmiast. Jest to bardzo użyteczne narzędzie, ale warto pamiętać, że nie wszystkie strony internetowe są tworzone przez specjalistów.

Można znaleźć w nim wartościowe wiadomości biznesowe, jak i pisane na szybko teksty, które nie do końca oddają rzeczywisty stan rzeczy. Niestety właścicielom portali w dużej mierze zależy na jak największej liczbie wyświetleń witryny, w związku z czym bardzo często można spotkać się tak zwanymi clickbaitowymi tytułami.

Czym jest Clickbait i jak go unikać?

Clickbait to nic innego jak tytuły artykułów, które za wszelką cenę mają przyciągnąć użytkownika i sprawić, by odwiedził witrynę lub obejrzał filmik. Zwykle niewiarygodny tytuł ma niewiele wspólnego z treścią, którą można przeczytać pod nim, a sam artykuł nie wnosi nic ciekawego. Wówczas czas poświęcony na przeczytanie tego typu tekstu, jest zwyczajnie marnowany. Jest wiele prawdy w powiedzeniu „czas to pieniądz”. To od nas zależy jak go wykorzystujemy i czy nasze działania przyniosą nam realne korzyści. Warto zatem unikać takich nachalnych clickbaitowych tytułów. Jeśli odnośnik do artykułu ma podejrzanie brzmiący, niezwykle chwytliwy tytuł, lepiej w niego nie klikać. Godne uwagi wiadomości biznesowe zwykle nie są tytułowane w tak narzucający sposób.