Firma brandingowa a agencja digitalowa — poznaj podstawowe różnice

Każda firma, która wchodzi na rynek powinna w pierwszej kolejności skorzystać z firmy brandingowej, która pomoże jej w określeniu identyfikacji wizualnej oraz strategii marki, a następnie z agencji digitalowej, która wypromuje przedsiębiorstwo w sieci i zajmie się jego mediami społecznościowymi. Jakie są podstawowe różnice między tymi dwoma działalnościami? Podpowiadamy.

Firma brandingowa — czym jest?

Agencja brandingowa w Krakowie prowadzi szereg działań, których celem jest wykreowanie i utrwalenie wizerunku nowej marki, produktu, usługi lub firmy. Jej głównym celem jest pomoc w tworzeniu, rozwijaniu, utrzymywaniu i ulepszaniu marek.

Istnieje wiele obszarów, w których specjalizuje się agencja brandingowa, oto kilka przykładów: badania i analiza firmy, logo, nazwa, portfolio marki, jej tożsamość, wykonanie projektu identyfikacji wizualnej (w tym projektu logo), wytyczne marki, strategia i zarządzanie firmą, komunikacja, doświadczenia i znakowanie wewnętrzne firmy, rebranding przedsiębiorstwa oraz wykonanie projektu opakowania.

To właśnie te wyspecjalizowane obszary odróżniają ją od tradycyjnych agencji projektowych i reklamowych. Firma brandingowa pomoże swoim klientom w doborze nazwy, loga i dobierze najlepszą strategię marki, a nie tylko konkretną reklamę w określonym czasie. Jej działania w zakresie identyfikacji wizualnej firmy są bardzo dobrze przemyślane, od kolorów użytych w logo, po ton głosu używany w komunikacji.

Agencja digitalowa — czym jest?

Agencja digitalowa to firma, która skupia się na działaniach cyfrowych w internecie. Przygotowuje kampanie i reklamy internetowe. Zadania, jakie wykonuje agencja digitalowa to projektowanie i budowanie stron internetowych oraz platform e-commerce, a także optymalizacja stron i serwisów pod kątem SEO. Dobieranie kampanii płatnych w sieci Google Ads oraz opieka nad social mediami (Twitter, Instagram, Facebook, TikTok itp.) i wiele innych. Firmy takie zajmują się również publikacją tekstów w internecie, które wpływają na organiczny ruch na stronie internetowej klienta.

Różnice między agencja digitalową a brandingową

Firma brandingowa przede wszystkim zajmuje się opracowaniem wizerunku firmy. Do jej zadań należy również określenie, jaka strategia marki będzie dla danego przedsiębiorstwa najkorzystniejsza. Z kolei agencja digitalowa zajmuje się już konkretnymi działaniami w sieci, które mają na celu wypromowanie danej firmy. Jednak wówczas kiedy ta już posiada swoją strategię i ma określoną identyfikację wizualną.