Przekazujemy informacje dotyczące obecnych zasad funkcjonowania opieki zdrowotnej w Żorach, w tym przychodni Podstawowej Opieki Zdrowotnej oraz Szpitala Miejskiego. Prosimy w miarę możliwości o ograniczenie osobistych wizyt w przychodniach i zastąpienie ich konsultacjami telefonicznych lub skorzystanie z Internetowego Konta Pacjenta.

Przychodnia „Na Rondzie”

Od 13 marca 2020r. do odwołania Przychodnia „Na Rondzie” wprowadza teleporady, które zastąpić mają wizyty w przychodni. Drzwi przychodni pozostają otwarte jednakże przyjmowani będą tylko pacjenci umówieni telefonicznie na wizytę.
Nr telefonów do uzyskania teleporady:
POZ dorośli: 32 722 90 90 oraz 797 171 521
POZ dla dzieci: 32 723 18 94 oraz 797 171 519
Przypominamy, że większość spraw można załatwić przez telefon (np. receptę, skierowanie, zwolnienie ZUS ZLA).

Eskulap Sp. z o.o.

W związku z zagrożeniem epidemią koronawirusa zostają wprowadzone nadzwyczajne rozwiązania dotyczące przyjęć pacjentów:

  • Rejestracja pacjentów tylko telefoniczna
  • Pacjentom udzielane będą teleporady w godzinach pracy przychodni
  • W sytuacji, kiedy jest to niezbędne pacjent zostanie umówiony na konkretną godzinę do lekarza i wtedy możliwe będzie wejście do przychodni
  • Nie należy zgłaszać się po recepty – prośbę o przepisanie leków do kontynuacji leczenia należy zgłosić telefonicznie
  • Punkt szczepień i poradnia dzieci zdrowych – nieczynny
  • Punkt pobrań w przychodni – nieczynny.
  • Laboratorium w szpitalu miejskim w Żorach będzie realizować badania tylko „cito” w godz. 7:15-10:00 po godz. 10:00 izba przyjęć (też „cito”)

Nr telefonów do przychodni:
- poradnia ogólna – 32 43 42 266; 518 721 132; 518 721 247
- poradnia dzieci chorych – 32 43 59 752; 518 721 148

Przychodnia ELMED Sp. z o.o.

Podstawową zasady kontaktu z pacjentami są teleporady, udzielane pod następującymi numerami telefonów:
- poradnia dziecięcia - tel: 32 43 41 636,
- poradnia dla dorosłych - tel. 32 43 43 938
- teleporady - tel. 571 428 607
Do gabinetu lekarskiego trafiają pacjenci umówieni na daną godzinę. Zwolnienia lekarskie są również wystawiane po zebraniu wywiadu przez telefon.

NZOZ Medyk Sp. z o.o.

Księcia Władysława 27, 44-240 Żory,
Teleporady udzielane są pod nr tel:
- POZ pod numerem 32 43 41 355 oraz 534 378 356
- AOS pod numerem 32 43 41 355 oraz 534 378 301

NZOZ KOR-MED Lek.Sp.P Anna Arciszewska i Bogumiła Wrzoskiewicz
os. Korfantego PU-10, 44-240 Żory,
tel. 32 4343406,
email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
teleporady udzielane są:

- lekarz POZ: czwartek w godz: 12:00 - 14:00
- pielęgniarka POZ: wtorek w godz: 10:00 - 12:00
- położna POZ: poniedziałek w godz:10:25 - 11:25 i czwartek w godz: 09:30 - 10:30
W pilnych przypadkach w godzinach pracy poradni od 8:00 - 18:00.
Istnieje możliwość uzyskania teleporady z wystawieniem e-recepty i e- zwolnienia, bez potrzeby osobistej obecności w poradni. Wystawiane są e-recepty i e-zwolnienia

Przychodnia Miejska Filia ul. Gwarków 22A
Poradnia czynna w godz. 8:00 – 16:00 ,
Poradnia udziela teleporad:
tel.: 32 44 07 688
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Wizyty osobiste wyłącznie po wcześniejszej rejestracji telefonicznej.

Przychodnia Miejska ul. Dąbrowskiego 20 (budynek szpitala)
Poradnia czynna w godz. 8:00 – 18:00
Poradnia udziela teleporad:
tel.: 32 43 41 248
e-mail: Wizyty osobiste wyłącznie po wcześniejszej rejestracji telefonicznej.
Do 27 marca wstrzymane zostały szczepienia i bilanse.

NZOZ ALFA MED SP. Z O. O.
ul. Promienna 1
Poradnia czynna od poniedziałku do piątku w godzinach 7:00 - 18:00.
Telefony kontaktowe:

  • Poradnia ogólna - 32 434 32 72
  • Poradnia dziecięca - 32 435 55 90
  • Poradnia okulistyczna - 32 474 27 54
  • Poradnia K - 32 440 25 90

Podstawowa Opieka Zdrowotna (dorośli):
Przyjmowani będą tylko pacjenci umówieni wcześniej na wizytę telefonicznie!
W zakresie POZ można uzyskać teleporadę, w ramach której lekarz po zebraniu wywiadu udzieli informacji medycznej, wypisze e-receptę, a w sytuacji koniecznej także e-zwolnienie.
Teleporad udziela także średni personel medyczny.
E-receptę można uzyskać bez osobistej wizyty w poradni, a personel SMS-em prześle 4-cyfrowy kod potrzebny do jej realizacji w aptece.
Do dnia 27.03.2020 r. poradnia dzieci zdrowych będzie nieczynna.

NZOZ „De - Med” Sp. z o.o.
ul. Dworcowa 12
Od 16 marca 2020 r. przychodnia „De-Med.” w Żorach będzie udzielała porad pacjentom w formie teleporad pod numerami telefonów:
- stacjonarnych - 32 434 25 60 i 32 434 23 65,
- komórkowym - 517 398 717.
Po rozmowie z lekarzem oceni on, czy Pacjent wymaga osobistej obecności w Poradni a jeżeli tak, to będzie on umówiony na wizytę na określoną godzinę, by minimalizować kontakt z innymi Pacjentami.

Uwaga! Informacje o pracy przychodni POZ będą na bieżąco aktualizowane, wraz z napływaniem informacji do Urzędu Miasta Żory.

Skorzystaj z Internetowego Konta Pacjenta

Internetowe Konto Pacjenta ułatwia pacjentom wygodne korzystanie z usług cyfrowych i udostępnia informacje o przeszłym, aktualnym lub planowanym leczeniu i pozwala załatwić szereg spraw bez konieczności wizyty w przychodni lub poradni. Dzięki IKP można:

  • poprosić lekarza, pielęgniarkę lub położną o e-receptę — zarówno po wizycie, jak i po konsultacji przez telefon - bez konieczności wizyty (jeśli w przewlekłej chorobie potrzebujesz dalszego leczenia)
  • otrzymywać e-mailem lub SMS-em powiadomienia o przepisanych e-receptach i e-skierowaniach - by móc realizować e-recepty i e-skierowania z telefonem w ręku
  • sprawdzić i pobrać otrzymane e-recepty i e-skierowania
  • upoważnić bliską osobę do dostępu do danych, załatwiania spraw w naszym imieniu (np. do odbioru e-recepty)
  • dowiedzieć się, gdzie możemy się leczyć
  • wyrazić zgodę na określone świadczenia zdrowotne, np. inwazyjne zabiegi chirurgiczne
  • wybrać lub zmienić lekarza, pielęgniarkę i/lub położną podstawowej opieki zdrowotnej
  • udostępnić placówce medycznej lub pracownikowi medycznemu swoje e-recepty i e-skierowania, a aptece lub punktowi aptecznemu e-recepty i informacje o lekach wykupionych na receptę.

Jak się zalogować na IKP?

Należy wejść na stronę

pacjent.gov.pl

i zalogować się. Nie trzeba rejestrować konta, ale żeby się zalogować, potrzebny jest elektroniczny podpis. Można wybrać jeden z kilku sposobów logowania się:

  1. Poprzez profil zaufany — po lewej znajdziesz pole do logowania za pomocą nazwy użytkownika lub adresu e-mail oraz hasła. Jeżeli profil zaufany zakładałeś/aś poprzez bankowość elektroniczną, to na IKP logujesz się poprzez stronę swojego banku. Na ekranie zobaczysz logotypy banków. Wybierz swój i zaloguj się jak na konto bankowe
  2. przez internetowe konto w banku, które na to pozwala — taką możliwość oferuje bank PKO BP. Jeśli masz w tym banku konto iPKO lub Inteligo, wybierz swoje konto i zaloguj się jak na konto. Przy pierwszym logowaniu musisz potwierdzić, że Twoje dane (imię, nazwisko, adres, PESEL, numer telefonu itp.) są poprawne – robisz to tak samo, jak potwierdzasz transakcje, czyli podajesz kod z karty kodów lub z SMS-a. Kiedy to zrobisz, bank utworzy Ci e-tożsamość — bezpłatny, cyfrowy odpowiednik dokumentu tożsamości
  3. poprzez e-dowód — elektroniczny dowód osobisty. Potrzebujesz do tego płatnego czytnika. Jeśli masz e-dowód, to na pewno nie potrzebujesz tego poradnika.

Jak założyć profil zaufany?

Profil zaufany od ręki założysz (czyli potwierdzisz swoją tożsamość bez wychodzenia z domu) przez bankowość internetową. Jeśli masz konto w jednym z niżej wymienionych banków:

  • T-Mobile Usługi Bankowe

  • PKO Bank Polski

  • Inteligo

  • Santander

  • Pekao

  • mBank

  • ING

  • Millenium

  • Alior Bank

— kliknij nazwę banku, zaloguj się na swoje konto, znajdź formularz zakładania profilu zaufanego, wypełnij go i wyślij bezpośrednio z konta.

Profil zaufany możesz też potwierdzić za pomocą konta w systemie Envelo Poczty Polskiej.

  • Załóż profil zaufany z Envelo

Jeśli Twój bank Ci tego nie umożliwia, możesz złożyć wniosek przez internet, a potem potwierdzić go w punkcie potwierdzającym (punkty potwierdzające to urzędy skarbowe, oddziały NFZ, ZUS oraz Urząd Miasta Żory).

Jak to zrobić?

  • Na stronie profilu zaufanego

    gov.pl

    wypełnij formularz i kliknij „Zarejestruj się”
  • podpisz wniosek kodem, który dostaniesz przez SMS
  • znajdź najbliższy punkt potwierdzający —

    przejdź do wyszukiwarki punktów potwierdzających

  • pójdź tam potwierdzić wniosek. Masz na to 14 dni. Weź ze sobą dowód osobisty lub paszport.

Profil zaufany możesz też założyć od razu w jednym z punktów potwierdzających, nie rejestrując się przez internet.

Przejdź do wyszukiwarki punktów potwierdzających

.

Profil zaufany jest ważny trzy lata. Możesz go sobie przedłużyć, nim minie ten termin. Przegapisz datę? Potrzebny Ci będzie nowy profil zaufany.

Jeśli masz kłopot z założeniem profilu zaufanego, możesz skontaktować się z centrum pomocy: tel. (42) 253 54 50 (czynny pn. – pt. w godz. 7:00–18:00), e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Zasady obowiązujące w Szpitalu Miejskim w Żorach

  • Zakaz odwiedzin

W związku z zagrożeniem epidemicznym, wynikającym ze wzmożonej zachorowalności na choroby infekcyjne od 4 marca 2020 r. do odwołania na terenie Szpitala Miejskiego w Żorach wprowadzony został całkowity zakaz wizyt osób odwiedzających.

Powyższy zakaz nie dotyczy oddziału pediatrycznego, gdzie u jednego pacjenta może przebywać tylko jedna zdrowa osoba - wyznaczony opiekun.

  • Odwołane planowe zabiegi

W okresie od 9 – 29 marca 2020 r. odwołane są wszystkie planowe zabiegi na oddziale ginekologicznym i chirurgicznym. Szpital pracuje w trybie ostrego dyżuru. Pacjentki do porodu przyjmowane są normalnie.

  • Wydzielona cześć Izby Przyjęć

WAŻNE! Pacjenci, którzy w okresie ostatnich 14 dni:
- mieli bliski kontakt z osobą u której stwierdzono zakażenie koronowirusem (kontakt z przypadkiem potwierdzonym lub przypadkiem prawdopodobnym)
- pracowali albo przebywali jako odwiedzający w jednostce opieki zdrowotnej, w której leczono pacjentów zakażonych korona wirusem
- podróżowali/przebywali w regionie, w którym utrzymuje się transmisja koronawirusa

i podejrzewają możliwość zakażenie się, muszą udać się bezpośrednio do wydzielonej części Izby Przyjęć! Nie wolno wchodzić bezpośrednio do ogólnodostępnej części Izby Przyjęć! Należy skorzystać z dzwonka umieszczonego przy drzwiach izolatki i oczekiwanie na personel medyczny.

  • Zasady bezpieczeństwa w przychodni POZ, na Izbie Przyjęć oraz podczas Nocnej i świątecznej opieki zdrowotnej

Przed wejściem do przychodni POZ, izby przyjęć oraz skorzystaniem z nocnej i świątecznej opieki zdrowotnej z każdym z pacjentów prowadzony jest krótki wywiad przez wideodomofon, w celu zachowania odpowiednich zasad bezpieczeństwa. Prosimy o stosowania się do opisanych zasad!

Prosimy o ograniczenie wizyt w Podstawowej Opiece Zdrowotnej oraz w Nocnej i Świątecznej Opiece Zdrowotnej wyłącznie do przypadków uzasadnionych medycznie. Przypominamy, że lekarz rodzinny ma wgląd do elektronicznej dokumentacji medycznej i może udzielić porady telefonicznej. Wypisanie recepty na leki przyjmowane przewlekle, również może odbyć się bez wizyty.

  • Badania tylko do godz. 18:00

W związku z zakazem odwiedzin w Szpitalu Miejskim w Żorach oraz ograniczeniem ruchu przez Izbę Przyjęć, badania w medycznym laboratorium diagnostycznym oraz RTG dla osób, które nie są hospitalizowane w szpitalu, wykonywane będą wyłącznie do godziny 18:00.

  • Informacja dla pacjentek Oddziału Ginekologiczno-Położniczego

Dla zachowania zasad bezpieczeństwa pacjentki Oddziału Ginekologiczno-Położniczego powinny kierować się bezpośrednio do Położniczej Izby Przyjęć, która zlokalizowana jest przy wejściu głównym do szpitala tj. od strony ulicy Dąbrowskiego.

Uwaga! Od 12 marca 2020 r do odwołania w Szpitalu Miejskim w Żorach nie będą odbywały się porady rodzinne tj. nie ma możliwości towarzyszenia ciężarnej podczas porodu.

  • Ograniczone godziny wykonywania badań RTG

W związku z zagrożeniem epidemiologicznym, od 16 marca 2020 r. do odwołania badania RTG dla osób które nie są hospitalizowane w szpitalu, wykonywane będą wyłącznie od poniedziałku do piątku w godzinach 7:00 – 14:00.

  • Medyczne laboratorium diagnostyczne

W związku z zagrożeniem epidemiologicznym od 13 marca 2020 r. do odwołania Medyczne Laboratorium Diagnostyczne Szpitala Miejskiego w Żorach będzie wykonywać tylko badania w trybie cito na zlecenie lekarza.

Pobieranie materiału do badań oraz odbiór wyników możliwy jest w godzinach 7:15-10:00 w punkcie pobrań.


W nagłych i uzasadnionych przypadkach (osoby z bólem, czy w sprawach niecierpiących zwłoki) udzielane są porady stomatologiczne w poradni „ComfortMed”, Żory ul. Wspólna 12 (ulica boczna od ul. Rybnickiej – przychodnia byłego ERGu).

Porady udzielane są po uprzedniej rejestracji telefonicznej pod numerem 32 434 55 18, e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..

Godziny przyjęć:
- poniedziałek, środa, piątek w godz. 9:00-13:00,
- wtorek, czwartek w godz. 13:00 – 17:00.

WAŻNE! Prosimy o korzystanie z usług gabinetu tylko w sprawach nagłych i niecierpiących zwłoki!