W internecie niezwykle łatwo odnaleźć wiele ofert od różnych firm, które tworzenie stron internetowych dla firm osiągnęły do perfekcji, co łatwo zweryfikować po rozbudowanym portfolio. Jeśli zdecydujemy się na zlecenie stworzenia strony internetowej przez doświadczoną firmę taką jak na przykład agencja marketingu internetowego to staniemy przed ostatecznym pytaniem – jakiego rodzaju chcemy mieć stronę dla firmy? Możliwości jest kilka, a w tym artykule zostaną przedstawione najpopularniejsze formy strony www wybierane przez przedsiębiorców.

Strona firmowa w formie wizytówki

To prosta strona www, której celem jest zaprezentowanie marki samej firmy. Nie skupia się więc na przedstawieniu rozbudowanej oferty produktowej, ale w specyficzny sposób chce dotrzeć do świadomości odbiorcy i zachęcić go do odwiedzin w sklepie stacjonarnym lub zamówienia katalogu produktowego.

Strona firmowa z produktami

W zależności od tego jak bardzo rozbudowany jest asortyment danego przedsiębiorstwa to tak wiele różnych podstron może posiadać taka witryna. Strona skupia się na tym, aby szczegółowo przedstawić poszczególne produkty lub usługi w formie rozbudowanej treści oraz szczegółowych zdjęć. Jest to więc swego rodzaju katalog produktów, który można wygodnie przejrzeć w przeglądarce internetowej.

Sklep internetowy

To rozbudowany i skomplikowany system strony internetowej, który umożliwia łatwe zamawianie produktów oraz zwykle wbudowane płatności. Tak więc cały proces zakupowy może przebiegać całkowicie bezobsługowo. Co prawda koszty związane ze stworzeniem strony są zwykle wysokie, to jednak w dłuższej perspektywie czasu jest to bardzo opłacalna inwestycja, ponieważ ze względu na wygodę coraz więcej osób woli dokonywać zakupów przez internet.

Landing page

To rodzaj witryny wybierany przez przedsiębiorstwa, które najczęściej w danym momencie prowadzą konkretną kampanię reklamową. Strony tego typu mają tylko jeden cel – zachęcić do konkretnej akcji poprzez widoczny element, który zwykle jest atrakcyjnie wyglądającym przyciskiem z napisem „zarejestruj paragon” w przypadku konkursów lub „kup teraz” w przypadku promocji na konkretny produkt.

Blog firmowy

Blog może być częścią innej strony lub stanowić osobną całość. Niezaprzeczalną zaletą bloga jest to, że może stanowić źródło najbardziej aktualnych informacji o firmie i jej produktach, a tym samym może wpływać pozytywnie na proces pozycjonowania witryny firmowej. Bogata i użyteczna, a także aktualna treść jest rozpatrywana przez mechanizmy wyszukiwarek internetowych jako przydatna dla użytkownika.

Jak wybrać odpowiednią stronę internetową dla firmy?