Większość użytkowników do wyszukiwania informacji o produktach i usługach wykorzystuje wyszukiwarki internetowe. To przede wszystkim tą drogą internauci trafiają na firmowe strony WWW. Jeżeli chcesz umożliwić nowym klientom łatwe odnalezienie Twojej witryny w wynikach wyszukiwania, to musisz zainwestować w skuteczne SEO. Obawiasz się wysokich kosztów? Nie wiesz, ile kosztuje pozycjonowanie? Sprawdź, ile musisz zainwestować, by poprawić swoje wyniki w Google.
Optymalizacja SEO strony internetowej – czy to się opłaca?
Trudno dziś wyobrazić sobie prowadzenie biznesu bez aktywności w Internecie.
Sposobów dotarcia do potencjalnych odbiorców w sieci jest mnóstwo – od unikalnego produktu, przez aktywną reklamę, po obecność w Social Mediach. A choć z oferty online jednych firm klienci korzystają częściej, a z innych rzadziej, to praktycznie nie ma już przedsiębiorców bez własnej witryny WWW. Kluczem do sukcesu nie jest jednak sam firmowy serwis, a skuteczne SEO strony internetowej.
Dlaczego Search Engine Optimization jest tak istotne? Przede wszystkim dlatego, że miejscem, od którego większość użytkowników rozpoczyna poszukiwania odpowiedzi na pytania dotyczące produktów czy usług, są wyszukiwarki internetowe. W Polsce jest to w szczególności Google – której udział w rynku według portalu StatCounter wyniósł w lutym 2022 roku ponad 92%. Zatem, żeby zyskać widoczność w sieci, należy najpierw zaistnieć w wynikach wyszukiwania.
SEO, czyli optymalizacja stron WWW pod wyszukiwarki sprawia, że możesz dotrzeć do klientów w momencie, gdy sami poszukują oferty Twojej firmy. Z pewnością zdajesz sobie jednak sprawę, że skuteczna kampania wymaga:
- czasu i nakładu pracy,
- śledzenia trendów i aktualizacji,
- specjalistycznej wiedzy,
- odpowiedniego budżetu,
- fachowych narzędzi.
Mimo że na efekty trzeba poczekać, to optymalizacja SEO strony przynosi wymierne rezultaty. Zainwestuj w pozycjonowanie, a:
- zwiększysz widoczność w Google,
- zyskasz więcej odwiedzających,
- dotrzesz do potencjalnych klientów,
- poprawisz wyniki i zyski przedsiębiorstwa,
- zbudujesz wizerunek i zaufanie do marki,
- zdobędziesz przewagę nad konkurencją.
Jak widzisz, optymalizacja SEO to inwestycja, która się opłaca – bo choć musisz liczyć się z wydatkami, to raz wypracowane rezultaty pozwalają pozyskiwać nowych odbiorców coraz to niższym kosztem.
SEO – ile kosztuje? Co obejmuje cena za pozycjonowanie?
Wiesz już, że dzięki optymalizacji możesz zyskać wysokie pozycje w bezpłatnych wynikach wyszukiwania na konkretne frazy. Określenie „bezpłatnych” oznacza, że nie płacisz za samą obecność w wyszukiwarce. Niestety działania, w które musisz zainwestować, aby znaleźć się wysoko w rankingu, więżą się już z pewnymi kosztami. Co obejmuje kompleksowa usługa SEO i za co musisz zapłacić?
1. Audyt SEO
Optymalizacja strony WWW jest nieodłącznym elementem marketingu internetowego. O jej skuteczności w dużym stopniu decyduje audyt SEO, czyli pierwszy krok w pozycjonowaniu. To niezawodne narzędzie pozwala dogłębnie zbadać serwis pod kątem różnych czynników, które mają wpływ na pozycję w rankingu Google.
Pamiętaj, że choć ocenę witryny da się wykonać za darmo – taką możliwość gwarantuje m.in. agencja interaktywna WeNet – to wprowadzenie zmian i poprawek wymaga już inwestycji. Jeśli masz wiedzę i czas, możesz to zrobić samodzielnie. W innych przypadkach należy skorzystać z pomocy specjalistów, ponieważ w kwestii SEO nie warto oszczędzać.
2. Analiza słów kluczowych i działań konkurencji
Czasy, gdy sztuczne upychanie słów kluczowych na stronach WWW przynosiło lepsze pozycje w Google, minęły. Nadal jednak odgrywają one ważną rolę w optymalizacji. To właśnie od liczby fraz, na które pozycjonowany jest serwis, zależy m.in. cena za usługi SEO. Tym samym, im bardziej rozbudowana oferta firmy, tym wyższy koszt.
Na cenę składa się więc praca specjalisty, która obejmuje analizę branży wraz z przeglądem i doborem fraz, które wykorzystuje się do optymalizacji, tworzenia zawartości strony oraz budowy profilu linków przychodzących. Dużą rolę odgrywa również konkurencja na poszczególne słowa kluczowe.
3. Tworzenie treści SEO
Wybrane na podstawie analizy słowa kluczowe odgrywają ważną rolę przy tworzeniu zawartości strony internetowej, a sama optymalizacja treści stanowi klucz do sukcesu w SEO. Nie od dziś wiemy w końcu, że Google docenia wysokiej jakości publikacje i umieszcza je wysoko w wynikach wyszukiwania. Również internauci chętniej korzystają z artykułów, które lepiej odpowiadają na zapytania.
Copywritingiem możesz zająć się samodzielnie lub powierzyć przygotowanie treści SEO ekspertom. Cena za pozycjonowanie zależy od tego, czy teksty oraz opisy na stronie są unikalne i poprawnie zoptymalizowane. Jeśli nie, to potrzebna jest dodatkowa inwestycja. Jeśli chcesz zwiększyć widoczność witryny, to możesz za opłatą publikować wpisy w innych miejscach w Internecie takich jak np. wizytówki NAP.
4. Prace optymalizacyjne na stronie WWW
Z pewnością zdajesz sobie sprawę, że SEO wiąże się z optymalizacją techniczną strony. Dlatego bardzo ważne jest to, czy można wprowadzać zmiany i konieczne poprawki w serwisie. Wszelkie trudności związane z budową i architekturą witryny WWW mogą wpłynąć na ostateczny koszt pozycjonowania.
Aby poprawić zaplecze oraz kondycję witryny, musisz:
- wdrożyć certyfikat SSL, który gwarantuje bezpieczeństwo i szyfrowanie danych,
- stworzyć poprawne adresy URL – krótkie, przejrzyste i opisujące zawartość,
- zadbać o responsywność, czyli dopasowanie strony do różnych ekranów,
- wyeliminować wszelkie kopie treści i błędy niezgodne z SEO,
- zoptymalizować kod źródłowy witryny oraz opublikowane grafiki,
- przygotować atrakcyjne meta dane (meta opisy i tytuły SEO).
Celem wymienionych działań jest nie tylko sprawne działanie serwisu czy spełnienie wymogów wyszukiwarki, ale również optymalizacja doświadczeń użytkownika na stronie, czyli SXO. Jeśli obce Ci są kwestie techniczne, to możesz rozpocząć współpracę z doświadczoną agencją.
5. Link building, czyli budowanie profilu linkowego
SEO obejmuje również działania poza stroną internetową. Dzieje się tak, ponieważ zaufanie Google do witryny rośnie, gdy roboty wyszukiwarki znajdą o niej informacje w różnych miejscach sieci. Jeżeli więc zastanawiasz, ile kosztuje SEO, to duży wpływ na ostateczny wydatek ma budowanie wartościowego profilu linkowego.
Na cenę pozycjonowania oddziałuje w dużej mierze zróżnicowanie źródeł pozyskiwania odnośników. Mogą to być linki zewnętrzne w wartościowych serwisach np. katalogach firm, łącza umieszczone we wpisach gościnnych czy też wizytówka z adresem w Google Moja Firma. Ze względu na liczne aktualizacje Google link building wymaga dużej inwestycji oraz nakładu pracy i czasu.
6. Stały monitoring i analityka
Inwestując w SEO, należy liczyć się z tym, że wyniki nie będą widoczne natychmiast. Dodatkowo wspomniane wyżej liczne aktualizacje algorytmów wyszukiwarki sprawiają, że pozycjonowanie wymaga bieżącej analityki oraz dostosowywania własnej strony WWW do zmieniających się wytycznych.
Wprowadzenie zmian – bez względu na to, czy wiążą się z aktualizacjami Google, czy też brakiem wyników – niesie za sobą również wzrost kosztów. Musisz bowiem sprawdzić inne narzędzia, pozyskać nowe źródła linków czy opublikować materiały na kolejnych portalach zewnętrznych.
Co wpływa na cenę optymalizacji strony pod wyszukiwarki?
Aby zbudować witrynę przyjazną dla użytkowników, spełniającą rygorystyczne wytyczne, która ma szansę na Top 10 w Google, musisz dopasować działania optymalizacyjne do swojego serwisu, branży, budżetu i celów. Pamiętaj, że na to, ile kosztuje SEO, mają wpływ również takie czynniki jak:
- historia i wiek domeny,
- liczba wprowadzanych zmian i zakres prac,
- konkurencyjność branży,
- rodzaj i wielkość strony WWW,
- zastosowane narzędzia SEO,
- liczba podstron i budowa techniczna serwisu,
- lokalny lub ogólnopolski zasięg pozycjonowania.
Bez względu na cenę, SEO jest jedną z najskuteczniejszych i najbardziej opłacalnych metod promowania strony w sieci. Dzięki optymalizacji zwiększasz sprzedaż, rozpoznawalność marki i zasięg strony WWW. Z WeNet szanse na sukces Twojego biznesu w sieci tylko wzrosną.
Agencja wykona dla Ciebie audyt SEO. Za jego pomocą sprawdzi, w jakiej kondycji jest witryna i co należy na niej poprawić. Sztab specjalistów opracuje dokładną strategię pozycjonowania, w ramach której wdroży potrzebne zmiany i dostosuje Twoją stronę do aktualnych wytycznych Google. Na każdym etapie optymalizacji otrzymasz wsparcie dedykowanego opiekuna.
Na WeNet.pl znajdziesz najważniejsze informacje na temat oferty. Wejdź i wybierz pakiet skrojony do potrzeb Twojej firmy.