Policjant i ZUS rozmawiali ze seniorami o oszustwach i bezgotówkowych płatnościach

W sali spotkań mundurowy i przedstawiciel Zakładu Ubezpieczeń Społecznych prowadzili prelekcje dla osób starszych. Omówiono metody działania oszustów telefonicznych oraz możliwości otrzymywania świadczeń w formie bezgotówkowej.
W czwartkowe popołudnie policjant zaprezentował założenia kampanii „Znam Te Numery”, prowadzonej przez Komendę Główną Policji. Przypomniał uczestnikom typowe metody oszustów, m.in. schematy „na wnuczka”, „na policjanta” i „na pracownika banku”. Zwrócił uwagę, by nie przekazywać pieniędzy ani danych dzwoniącym z nieznanych numerów i by weryfikować rozmówcę, kontaktując się bezpośrednio z bliskimi lub instytucją, na którą ten się powołuje.
Policjant podkreślił rolę rozmowy w rodzinie i ostrożności przy kontaktach telefonicznych. Zamieszczone podczas spotkania motto mundurowego brzmiało: „czujność i rozmowa z bliskimi to najlepsze zabezpieczenie przed oszustami”.
W drugiej części spotkania pracownik Zakładu Ubezpieczeń Społecznych przedstawił inicjatywę „Bezpiecznie, zdrowo, bezgotówkowo”. Wyjaśnił, że wypłata świadczeń na konto zmniejsza ryzyko kradzieży gotówki i ogranicza konieczność wizyt w urzędach pocztowych. Pokazał, jak dokonać zmiany sposobu wypłaty przez platformę PUE ZUS lub w placówce ZUS. Przekonywał, że przelew na konto to prostsze i bezpieczniejsze rozwiązanie dla seniorów.
Organizatorzy zachęcali uczestników, by zdobytą wiedzę przekazywali rodzinie i znajomym. Spotkanie miało charakter edukacyjny i profilaktyczny, koncentrowało się na bezpieczeństwie finansowym, ochronie przed oszustwami oraz praktycznych sposobach korzystania z bezgotówkowych form płatności.
na podstawie: Policja Żory.
Autor: krystian

