W związku z ogłoszeniem upadłości brytyjskiego biura Thomas Cook, niewypłacalność zgłaszają również inne biura podróży oraz linie lotnicze. Co to oznacza dla polskich turystów? Powiązane z brytyjskim biurem jest znane nam wszystkim biuro podróży Neckermann. Polski oddział, pomimo stabilnej kondycji finansowej, nie może funkcjonować samodzielnie bez głównej spółki.

Klienci, którzy znajdowali się za granicą w momencie ogłoszenia upadłości przez biuro Thomas Cook (w tym klienci Neckermann Polska Biuro Podroży sp. z o.o), są objęci ochroną wynikającą z udzielonych gwarancji ubezpieczeniowych oraz z przepisów o Turystycznym Funduszu Gwarancyjnym.Klienci, którzy mieli zapewnioną ochronę programu ATOL, roszczenia zgłaszać mogą pod adresem e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..

Organem do którego należy się zwrócić w przypadku, gdy podróżny w momencie niewypłacalności znajduje się poza granicami kraju, jest Marszałek Województwa Mazowieckiego, który w zależności od sytuacji może pokryć koszty kontynuacji imprezy turystycznej, pokryć koszty powrotu lub podjąć działania związane z organizacją powrotu. Kontakt: Departament Kultury, Promocji i Turystki Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego w Warszawie, ul. Brechta 3 03-472 Warszawa, tel. +48 22 597 95 40, +48 22 597 95 43, +48 22 597 95 45, +48 22 597 95 41, adres e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..

Wszyscy Klienci Neckermann Polska Biuro Podróży sp. z o.o. mogą zgłaszać się do WP P&C S.A. Oddział w Polsce (Allianz Partners) w celu zgłaszania swoich roszczeń. Dane kontaktowe dla osób przebywających poza granicami kraju: +48 22 522 29 00.

Natomiast dla osób, które miały wylecieć na wakacje i dokonały pełnej płatności lub przedpłaty za wyjazd, została uruchomiona infolinia do zgłaszania roszczeń działająca w godzinach 8:00-16:00: +48 22 563 11 00 oraz adres mailowy: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..

Do ubezpieczyciela zgłosić się powinni wszyscy klienci Neckermann Polska, których wakacje zostały przerwane lub nie zdążyli skorzystać z opłaconej oferty. Zgłoszenie powinno zawierać: imię i nazwisko wraz z adresem korespondencji, kopię umowy o udziale w wycieczkach, kopię dowodów wpłat oraz kopię dowodu dodatkowych opłat, które klient musiał ponieść w wyniku upadku Neckermanna. Oprócz powyższych, konsument potrzebuje również oświadczenia, że umowa pomiędzy nim a biurem podróży Neckermann Polska nie została wykonana. W zgłoszeniu należy podać również numer konta, na który Allianz Partners zwróci mu pieniądze w przypadku pozytywnego rozpatrzenia zgłoszenia. Ubezpieczyciel ma 30 dni na wypłatę od momentu rozpatrzenia roszczenia.