Miejski Ośrodek Kultury w Żorach został zaproszony przez kultową żorską burgerownię Zymft do udziału w  akcji Local Heroes i skomponował własnego burgera!

Akcja polega na wzajemnej promocji burgerowni i partnerów poprzez limitowane edycje wyjątkowych burgerów, skomponowanych przez partnera. Do tej pory swoje autorskie burgery stworzyli dla Zymftu: Patryk Rychter, dietetyk i trener personalny; Weronika Porada, trenerka Fabryki Formy; Krzysztof Łyp, fizjoterapeuta oraz lumpeks Mała Brytania. Akcja zawsze promuje dwa różne limitowane burgery. MOK bierze udział w akcji w parze z żorskimi podróżnikami i blogerami Agatą i Krzyśkiem (blog Before we get old).

A zatem, jak smakuje żorska kultura?

- Nasza kanapka to bułka wieloziarnista, rukola, kotlet gryczano-twarogowy, świeży pomidor, gruszka, prażone orzechy włoskie, konfitura z czerwonej cebuli i sos miodowo-musztardowy - mówi Elżbieta Brygida Koczar, kierownik działu promocji i marketingu. – „Bee Bee” Burger wziął swoją nazwę od miejskiej pasieki, którą prowadzimy od 2019 roku, a pszczelim akcentem jest sos miodowo-musztardowy. Burger jest bezmięsny, ponieważ w ostatnim czasie mocno angażujemy się działania na rzecz ekologii.  A że jesteśmy również miłośnikami tego, co regionalne i nasze śląskie, drugą nazwą kanapki, która przemówi do osób mówiących po naszymu, jest Bina Żymła (gw. Bina – pszczoła, żymła – bułka).

Dodatkowym elementem sprzedawanych kanapek jest promocyjny voucher lub karnet związany z usługami partnera.

-Do „Bee Bee” Burgera dołączone są nasionka roślin miododajnych. Prowadzimy obecnie akcję edukacyjną w tym zakresie, poszukujemy też Przyjaciół Miejskiej Pasieki, czyli firm i instytucji, które dokonają nasadzeń roślin miododajnych – wyjaśnia Elżbieta Koczar. – Zachęcamy też, aby mieszkańcy sadzili łąki kwietnie, krzewy i drzewa pożyteczne dla pszczół w swoich ogródkach. Nasionka otrzymane z burgerem to dobry sposób na rozpoczęcie własnych działań ekologicznych, zatem łączymy przyjemne z pożytecznym i mamy nadzieję, że słodkie obżarstwo będzie z korzyścią dla przyrody.

Kulturalnego burgera można będzie skosztować od 28 lipca przez miesiąc. MOK zadbał o oprawę wizualną kanapki: na opakowaniu fruwają pszczółki, a także zaprojektowano specjalne podkładki z wierszem zachęcającym do sadzenia roślin.