
W Szkole Podstawowej nr 16 w Żorach uczniowie zmierzyli się z wyzwaniem, które otworzyło im oczy na siłę stereotypów i uprzedzeń. Nietypowa gra detektywistyczna stała się narzędziem do rozwijania empatii i krytycznego myślenia, a efekty tych zajęć mogą mieć długofalowy wpływ na postawy młodych mieszkańców miasta.
- Żory i nietypowe warsztaty w Szkole Podstawowej nr 16
- Jak gra detektywistyczna zmienia spojrzenie młodych żorzan
Żory i nietypowe warsztaty w Szkole Podstawowej nr 16
Wczoraj w murach Szkoły Podstawowej nr 16 im. Marii Konopnickiej odbyły się wyjątkowe zajęcia profilaktyczne, które przyciągnęły uwagę uczniów oraz nauczycieli. Warsztaty opierały się na innowacyjnej grze edukacyjnej „Na tropie uprzedzeń”, która w formie detektywistycznej zabawy pozwoliła młodym ludziom spojrzeć na mechanizmy stereotypów i ich wpływ na codzienne decyzje.
Pod czujnym okiem prowadzącego – funkcjonariusza mundurowego – dzieci zostały podzielone na zespoły i miały za zadanie rozwiązać fikcyjną zagadkę kryminalną. Analizując wskazówki i ilustracje, eliminowały kolejne osoby z listy podejrzanych. W trakcie tej intelektualnej rozgrywki szybko przekonały się, jak łatwo można ulec powierzchownym ocenom i jak niebezpieczne są uprzedzenia.
Jak gra detektywistyczna zmienia spojrzenie młodych żorzan
Zajęcia nie ograniczały się jedynie do zabawy – ich głównym celem było wzbudzenie refleksji nad własnymi postawami oraz rozwijanie umiejętności społecznych. Uczniowie mieli okazję doświadczyć, że empatia to nie tylko słowo, ale praktyczna zdolność, którą warto pielęgnować każdego dnia.
„Dzięki tej grze uczniowie mogli zobaczyć, jak stereotypy wpływają na nasze wybory i jak ważne jest, by nie oceniać innych pochopnie” – podkreślił prowadzący zajęcia mundurowy.
Tego typu inicjatywy w żorskich szkołach pokazują, że edukacja może być fascynująca i angażująca, a jednocześnie pomaga budować bardziej otwarte i tolerancyjne społeczeństwo już od najmłodszych lat.
Według informacji z: KMP w Żorach